• Γιατί είναι σημαντική η Σωστή Διατροφή;

  • Η σωστή διατροφή αποτελεί το Α και το Ω για την καλή υγεία. Μια διατροφή που είναι υγιεινή και ισορροπημένη μπορεί να βοηθήσει το άτομο να αποκτήσει και να διατηρήσει ένα υγιές σωματικό βάρος. Το σώμα είναι σαν ένα εργοστάσιο που δουλεύει 24 ώρες το 24ωρο και χρειάζεται θρεπτικά συστατικά που χωρίς αυτά, δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά. Αυτά εξασφαλίζονται μέσω της υγιεινής διατροφής. 

  • Ειδικότερα, στο Σακχαρώδη Διαβήτη, οι καλές αυτές διατροφικές συνήθειες θα βοηθήσουν το άτομο να έχει καλή ρύθμιση και να αποφεύγει τις υπογλυκαιμίες ή τις υπεργλυκαιμίες με αποτέλεσμα να το προστατεύουν από επιπλοκές. Η σωστή διατροφή είναι η διατροφή που πρέπει να ακολουθούν όλοι οι άνθρωποι, είτε έχουν Σακχαρώδη Διαβήτη, είτε όχι. Αυτή η διατροφή περιλαμβάνει όλα τα τρόφιμα, σε ποσότητες που διαφέρουν ανάλογα με την ηλικία και το φύλο του κάθε ανθρώπου.

  • Τι εννοούμε όταν λέμε Σωστή Διατροφή;

  • Ως «ισορροπημένη διατροφή» μπορούμε να χαρακτηρίσουμε μια διατροφή που ακολουθεί ορισμένους βασικούς διατροφικούς κανόνες, οι οποίοι προάγουν την υγεία, θεραπεύουν αλλά και προλαμβάνουν κάποιες ασθένειες. Η σωστή διατροφή είναι εξατομικευμένη για κάθε άτομο και 

  • συμπεριλαμβάνει την κατανάλωση όλων των θρεπτικών συστατικών χωρίς καταχρήσεις και ακρότητες. Μία υγιεινή διατροφή περιλαμβάνει τους υδατάνθρακες, τα φρούτα και τα λαχανικά, τις πρωτεΐνες, τα καλά λιπαρά, τις βιταμίνες, τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία.

  • Σημαντικός είναι ο ρόλος του νερού στην ενυδάτωση του σώματος και για το λόγο αυτό απαιτείται η συχνή κατανάλωση κατά τη διάρκεια της ημέρας!

  • Ποια είναι τα Θρεπτικά Συστατικά;

  • Υδατάνθρακες:

    Οι υδατάνθρακες αποτελούν το βασικό καύσιμο του οργανισμού. Επίσης, παρέχουν στον οργανισμό την απαραίτητη ενέργεια για την κίνηση των μυών, τη λειτουργία του εγκεφάλου και του κεντρικού νευρικού συστήματος. Οι υδατάνθρακες βρίσκονται στα ζυμαρικά, τις πατάτες, τα δημητριακά, τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, καθώς επίσης και στη ζάχαρη και το μέλι.

    Φυτικές ίνες:

    Οι φυτικές ίνες αποτελούν συστατικά των φυτικών τροφών και βρίσκονται στα λαχανικά, τα φρούτα, τα όσπρια, τους ξηρούς καρπούς και στα δημητριακά ολικής άλεσης. Σχετίζονται με την καλύτερη διαχείριση του σακχάρου στο αίμα, την προστασία από καρδιαγγειακές παθήσεις, την υγεία του γαστρεντερικού συστήματος, την ενίσχυση του ανοσοποιητικού, αλλά και τη διαχείριση του σωματικού βάρους.

  • Πρωτεΐνες:

    Η πρωτεΐνη αποτελεί το δομικό στοιχείο της μυϊκής στοιβάδας του οργανισμού και του ανοσοποιητικού συστήματος. Οι πρωτεΐνες διακρίνονται σε φυτικές και ζωικές. Οι φυτικές βρίσκονται στα όσπρια, σε κάποια λαχανικά και στη σόγια, ενώ οι ζωικές στα τρόφιμα ζωικής προέλευσης, οι οποίες ονομάζονται και πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας. Ιδιαίτερα σημαντικός είναι ο ρόλος τους στην αύξηση και την ανάπτυξη κατά την παιδική και εφηβική ηλικία και για το λόγο αυτό χρειάζεται να καταναλώνονται και οι δύο κατηγορίες.

    Λιπαρά:

    Τα λιπαρά είναι θρεπτικά συστατικά που επίσης μας παρέχουν ενέργεια. Ωστόσο, τα καλά λιπαρά που βρίσκονται στα λιπαρά ψάρια (π.χ. σαρδέλα), στους ξηρούς καρπούς και το ελαιόλαδο, μας προσφέρουν οφέλη στην υγεία μας, σε αντίθεση με τα κορεσμένα λιπαρά τα οποία χρειάζεται να αποφεύγουμε.

  • Γιατί είναι σημαντική η Άσκηση;

  • Η σωματική άσκηση επιδρά θετικά τόσο στη σωματική, όσο και στην ψυχική μας υγεία και αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες για τη διατήρησή της. Τα οφέλη της άσκησης είναι τεράστια. Μεταξύ άλλων συμβάλλει στη μακροβιότητα, στη θωράκιση του ανοσοποιητικού συστήματος, στη μείωση του σωματικού βάρους, στη βελτίωση της καρδιακής λειτουργίας και στην πρόληψη του Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 2, εάν χρησιμοποιηθεί σωστά και συνδυαστεί με τη σωστή διατροφή.

  • Επιπλέον, η άσκηση αποτελεί σημαντικό κομμάτι της ρύθμισης του Σακχαρώδη Διαβήτη και έχει θετική επίδραση και στους δύο τύπους, καθώς αυξάνει την ευαισθησία του οργανισμού στην ινσουλίνη και μειώνει το επίπεδο του σακχάρου στο αίμα. Ένας άνθρωπος με Σακχαρώδη Διαβήτη μπορεί και πρέπει να ασκείται. Η διάρκεια και η ένταση της άσκησης μπορούν να επηρεάσουν την τιμή του σακχάρου. Για το λόγο αυτό, είναι καλό να συνεργάζεται με το θεράποντα ιατρό του.

Facebook
Facebook